Update 1 - De nieuwe naam

Tijdens de start bijeenkomst is besproken dat het logisch is om Strand Nulde en Strand Horst als een recreatiegebied te zien en dat het een meerwaarde kan hebben om een nieuwe naam te hebben voor het geheel. Hier zijn wij de samenwerking aangegaan met Morrow - The Creative Club uit Rotterdam. In samenwerking met Morrow zijn wij het brandingtraject gestart. Door middel van verschillende sessies, gesprekken, interviews, focusgroepen, online research en het bezoeken en ontdekken van de gebieden is Morrow aan de slag gegaan. Het resultaat van dit onderzoek zijn duidelijk geformuleerde merkwaarden, merkverhaal en een nieuwe naam!

‘Veluwe aan Zee’ is de nieuwe naam van de kustgebieden Nulde en Horst. De nieuwe naam past bij de ontwikkeling die het gebied de komende jaren door gaat maken. ‘Veluwe aan Zee’ gaat zich nog meer richten op het beleven van het strand, een jaarrond aanbod en wordt zowel een plek voor mensen uit de buurt als toeristen van verder af. De naam ‘Veluwe aan Zee’ zal de komende jaren steeds zichtbaarder worden op en rond het gebied.

“Door een gebied een krachtige naam te geven die alles in zich heeft om het gebied te begrijpen, creëer je een ‘begrip’. Het zorgt voor herkenning en ook voor het effect dat mensen erover gaan praten”, aldus Jeroen van Geel, Creative director bij Morrow. De Veluwe koppelen mensen altijd aan herten, heide, bomen en zwijnen. Maar er is zoveel meer! Er is namelijk ook een prachtige Veluwse kust. Met aan die kust prachtige Veluwse stranden. En er is op de Veluwe één plek waar dit optimaal samen komt. Waar de Veluwe en het water perfect combineren. Het is een plaats als geen ander en voelt bijna als een contradictie, maar wel eentje die je gezien wilt hebben genaamd: Veluwe aan Zee.

Naast het formuleren van een nieuwe naam heeft Morrow zich ook gefocust op het gebied van de klantreis. Hoe bekijken en beleven bezoekers en gebruikers het gebied. Wat ervaart de bezoeker of komt hij zij tegen wanneer ze met de auto, fiets, wandelend of per boot het gebied in komen tot het moment dat ze het weer verlaten hebben. Tot slot hebben we aangegeven dat we de deelgebieden meer willen thematiseren. Versterken wat er is en thematiseren waar het onbestemd is. Zij doen hiervoor aan de hand van moodboards een voorstel voor de verschillende gebieden.