Veelgestelde vragen parkeren

Hieronder vindt u veelgestelde vragen over parkeren op de recreatiegebieden van Leisurelands.

Vraag   Antwoord
Er zit geen chip meer op mijn nieuwe parkeerpas.Dat klopt. De chip is sinds begin 2016 verdwenen op de parkeerpas. Hij zit nu in de parkeerpas verwerkt (niet zichtbaar) i.v.m. het nieuwe parkeersysteem. U scant uw parkeerpas bij de zuil bij de uitgaande slagboom. Houdt u parkeerpas voor het vakje 'parkeerpas hier' en de uitgaande slagboom opent zodat u kunt uitrijden. Klik hier voor meer informatie. 
Ik ben mijn parkeerpas verloren/ mijn parkeerpas is gestolen. Verstrekt Leisurelands een vervangend exemplaar?      Vermissing of diefstal van uw parkeerpas is voor eigen risico. Zie hiervoor onze algemene voorwaarden en de brief die u bij ontvangst van de parkeerpas heeft ontvangen. De parkeerpas is door ons niet van afstand te blokkeren. Een duplicaat kan dus niet worden verstrekt. U kunt een nieuwe parkeerpas kopen in onze webwinkel of bij een verkooppunt.

 

Mijn parkeerpas werkte niet en daarom heb ik parkeergeld betaald. Kunt u het bedrag terugstorten op mijn rekening?Indien uw parkeerpas niet werkt, kan dit meerdere oorzaken hebben. Er kan een storing zijn aan de automaat of er zit een defect op uw parkeerpas. In beide gevallen dient u het storingsnummer dat op de automaat staat te bellen zodat wij u direct verder kunnen helpen. Mocht uw parkeerpas zonder uw toedoen defect zijn, dan krijgt u een nieuw exemplaar van ons. Achteraf kunnen wij niets met deze melding. We kunnen geen geld terugstorten.

 

Ik wil uitrijden met mijn parkeerpas, maar de automaat werkt niet.Voor het nieuwe parkeersysteem geldt: u dient uw parkeerpas voor de zuil bij de uitgaande slagboom te houden (ervoor te houden). Uw parkeerpas mag u niet in de gleuf doen. Deze is bestemd voor uitrijkaarten (dagkaarten).  

 

De eerste slagboom is geopend, maar nu gaat de tweede slagboom niet open.U dient na het passeren van de eerste slagboom zo ver mogelijk door te rijden naar de tweede slagboom. De eerste slagboom sluit zich achter u en vervolgens gaat de tweede slagboom open en kunt u het parkeerterrein op rijden.

 

Ik wil mijn parkeerpas niet online bestellen. Waar kan ik deze kopen?Er is een beperkt aantal verkooppunten. Klik hier voor een overzicht. Houdt u er rekening mee dat de parkeerpas bij een verkooppunt duurder is dan via de webwinkel. Klik hier voor meer informatie.

 

Wat is de verwerkingstijd als ik de parkeerpas online bestel?Wij doen er alles aan om uw parkeerpas zo snel mogelijk toe te sturen. De maximale verwerkingstijd is 10 dagen. Bij een betaling via iDEAL is de verwerking sneller dan bij een bankoverschrijving. Let op! Tijdens de voorverkoopperiode geldt een langere verwerkingstijd. Indien u bestelt voor medio april heeft u de parkeerpas voor 1 mei (als de parkeerpas v/h nieuwe seizoen ingaat) in huis.
Ook tijdens de najaarsactie geldt een langere verwerkingstijd.

 

Hoe werkt het nieuwe parkeersysteem (achteraf betaald parkeren)?Op alle recreatiegebieden van Leisurelands wordt gewerkt met een achteraf betaald parkeersysteem. U kunt alleen uitrijden met een uitrijkaart of parkeerpas van Leisurelands. Klik hier voor meer informatie over dit parkeersysteem.

 

Ik ben maar eventjes op het recreatiegebied (bijvoorbeeld om iemand weg te brengen/ op te halen). Moet ik parkeergeld betalen?Het parkeersysteem is ingericht op langer verblijf. Iemand even afzetten en later op de dag ophalen bijvoorbeeld is twee keer betalen. Het parkeerterrein oprijden (slagboom passeren) is betalen. Indien u onze recreatiegebieden vaker bezoekt, is het voordeliger (en praktischer) een parkeerpas aan te schaffen. Deze is een jaar geldig (van 1 mei tot 1 mei het jaar daarop) op alle recreatiegebieden van Leisurelands. De parkeerpas is 1 x per uur te gebruiken. Ontdek hier de voordelen van de parkeerpas.


Staat uw vraag er niet tussen?
Als uw vraag er niet tussen staat of u wenst meer informatie, neemt u dan contact met ons op.
Tijdens werkdagen kan dit via het algemene nummer 026 - 384 8800.
Ook kunt u een e-mail sturen naar infoleisurelands.nl. 

Indien het een storing betreft, neemt u dan direct contact op met het telefoonnummer dat op de automaat vermeld staat. Op die manier kunnen wij u gelijk verder helpen.

Storingsnummers

  • Bussloo, Heerderstrand en Kievitsveld (regio Midden): tel. 06 - 53 455 076.
  • Rhederlaag, Hambroekplas, Hilgelo, Nevelhorst, Slingeplas en Stroombroek (regio Oost): tel. 06 - 51 210 944.
  • Berendonck, Groene Heuvels, Mookerplas en Wylerbergmeer (regio Zuid): tel. 06 - 30 119 344.
  • Strand Horst, Strand Nulde, Surfoever Hoge Bijssel, Zandenplas en Zeumeren (regio West): tel. 06 - 53 820 553.

Indien u niet direct iemand aan de lijn krijgt, probeert u het dan nog een keer. Het kan druk zijn of het nummer kan in gesprek zijn.